05-01-2011 | Рынок автомобилей

Автоімпортери попереджають про загрозу обвалу авторинку (оновлено)

Сьогодні в Києві пройшла прес-конференція учасників Всеукраїнської Асоціації автоімпортерів і дилерів (ВААІД), на якій учасники розповіли, чим загрожує підвищення мит до 34,5%.
 За словами Президента ВААІД Ігоря Сотуленка, якщо дана ініціатива знайде підтримку у Верховній Раді, тоді з 48-тисячного колективу автоімпортерів на роботі залишиться ледве половина, а автомобільний ринок чекає обвал. Торішнє зростання мит з 5% до 15% вже коштував імпортерам 10% ринку тільки за кілька місяців і ще одного подорожчання авторинок просто не витримає. Підкреслимо, що оплачувати мита і захищати автопромисловість буде споживач, який за іномарки сплатить майже 62% податкового навантаження. І чи заплатить? Конфлікт розгорівся раптово, майже в 1 день. За словами Генерального директора ВААІД Олега Назаренка, який є і заступником голови нещодавно створеної Ради імпортерів при Кабміні, ще 18 березня пропозиції про підвищення мит до 34,5% у Проекті Закону "Про внесення змін до Закону України" Про Державний бюджет України на 2005 рік "та деяким Інших законодавчих актів" № 7221 від 21.03.05 не було. У суботу це положення вже було. Хто його вніс - незрозуміло.

 Імпортери вважали, що новий Уряд обрав шлях зниження мит, що дозволяє упорядкувати імпорт і вивести його з тіні. У Програмі «Контррабанда.Стоп» прямо говориться, що величина мит понад 15% призводить до «відходу» в «тінь». Імпортери підтримують прагнення Уряду наповнити бюджет і провести соціальні програми, але вони пояснюють, що збільшення мит до 34,5% не дозволить поповнити бюджет в тому обсязі, в якому прогнозується, оскільки автотрейдерів будуть змушені піти в «тінь».

 У 2004 році за оцінками ВААІД близько 30% автоімпорту довелося на «сірий» і «чорний» ввезення в обхід бюджету. ВААІД очікувала, що Уряд обравши шлях легалізації ринку, створить умови для дилерів, за яких їм буде комфортно працювати по-білому. Але ...

 Олег Назаренко підкреслив, що пункт про підвищення мит на автомобілі з'явився без обговорення і висновків експертів. Мито 34,5% не тільки «зламає» ринок, але і не допоможе автовиробникам, яких чекає конкуренція з російськими ВАЗами, на які мито не розповсюджується.

 За словами Голови наглядової Ради корпорації «УТПК» Віталія Джуринського, який також входить до Ради імпортерів при Кабміні, прийняття Закону «Про стимулювання ...» відкинуло Україну на 10 років на шляху до ЄС. Прагнучи до Європи наша країна повинна мати однакові підходи до імпорту автомобілів з різних країн. Зараз в Україні існує різний підхід до імпорту з різних країн.

 Імпортери мають намір домагатися виключення пропозиції щодо підвищення мит на транспортні засоби в ст. LXV у Проекті Закону "Про внесення змін до Закону України" Про Державний бюджет України на 2005 рік "та деяким Інших законодавчих актів" № 7221 від 21.03.05. і апеліруют до свідомості народних депутатів. Інакше, дана норма вступить в силу через 45 днів після опублікування. Автоімпортери відзначають, що Україна підписала угоди з ЄС про 10%-ой мита. Ця величина вважається пріємлімой і при вступі до СОТ. Таке законодавче поле дозволило б Україні швидше просунутися в євроінтеграційних процесах.

 Ставка мита у 34,5% вдарить не тільки по відрахуваннях до бюджету від імпорту автомобілів. Такі дії приведуть до зупинки інвестицій в автогалузі. На сьогоднішній день автоімпортери інвестували в Україну близько $ 300 млн., а річний оборот галузі наближається до $ 4 млрд. Зауважимо, що даний оборот не має пільг і платить всі податки до бюджету.
 Дисбаланс на ринку, який встановиться після введення мита в 34,5% призведе не тільки до зростання цін на автомобілі на 16-23%, але і приведе до інфляції в транспортній сфері, скорочення робочих місць, відрахувань до бюджету, проблем із СОТ , ЄС, внутрішньої конфронтації в країні.

 А що Україна придбає в замін? Автоімпортери не бачать переваг у таких ініціативах. Будуть одні втрати.

 Свою позицію автоімпортери мають намір викласти Верховної Ради, Кабміну і особисто прем'єра Юлії Тимошенко. Спроби лобізму, які вже 2 рази приводили до «ломки» ринку на цей раз оператори не допустять. «Це не тільки усуває конкуренцію, це ущемляє споживача. Це повернення до часів СРСР, коли за автомобілям потрібно було стояти в черзі і давати хабарі », вважає Генеральний директор« Автохаус Київ »Володимир Смирнов. Заради чого споживач повинен йти на такі жертви?

Тимошенко, заявівіла, що готова обговорювати з депутатським корпусом тільки видаткову частину оновленого бюджету. І справа не тільки в підвищенні ефективності управління державними монополіями і підприємствами, а й введення однакових для всіх правил гри у сплаті податків. А це, як відомо, не відповідає інтересам багатьох володарів депутатських мандатів. Прогнози щодо голосування Бюджету-2005, на думку «Обозу», не втішні. Можуть навіть відмовитися голосувати за бюджетні ініціативи уряду, спрямовані на підвищення мінімальних зарплати і пенсії - улюблену тему всіх народних обранців.

 За інформацією AUTO-Consulting, Юлія Тимошенко погодилася на діалог з приводу претензій автоімпортерів. Увечері у вівторок відбулося засідання Ради імпортерів, на якому порушено питання про завищені мита на ввезення автомобілів. На момент написання цього матеріалу засідання ще тривало.

 Завтра, 23.03.2005 року, свою позицію з даного питання публічно викладуть автовиробники. Схоже, що конфлік знову розгорівся з небувалою силою.

  Думки у форумі щодо ініціатив Уряду

  Пристрасті по митах. Хто лобіює зростання цін на автомобілі?

  Коментарі українських автовиробників з приводу ініціатив Кабміну

  Заява Міністра фінансів Віктора Пинзеника під час представлення на засіданні Кабміну проекту змін до державного бюджету на 2005 рік


Статьи похожей тематики:

  • Авторинок може обвалитися. Імпортери застерігають від необдуманих дій
  • Пристрасті по митах. Хто лобіює зростання цін на автомобілі? (Оновлено)
  • Уряд має намір підняти мита на ввезення авто до 34,5%. Подробиці
  • Як брали автомобільний закон № 3677 у Верховній Раді 5.02.04
  • Як брали автомобільний закон № 3677 у Верховній Раді 5.02.04. Стенограма
  • Мита на нові іномарки можуть стати 15%
  • У України гряде тотальна каталізацію
  • Автовиробники вважають, що в Уряду немає підстав позбавляти галузь пільг (о ...
  • Реванш. Як приймали Закон № 2351-1
  • У Верховній Раді зареєстрована нова редакція законопроекту № 3677
  • якому будуть мита: 12% або 20%
  • Якими ж будуть мита на автомобілі?
  • Верховна Рада зробила перший крок до зниження транспортного збору. Стеногра ...
  • ВААІД подала у ВР проект Закону
  • За бюджетні гроші будуть закуповувати тільки українські авто




  • Разделы сайта

    Добро пожаловать на сайт, посвященный автотематике, обзорам и другим темам, связанными с машинам. Мы публикуем автомобильные новости, советы и рекомендации по эксплуатации и ремонту, советы начинающим и опытным водителем, о том, как купить или продать автомобиль, все нюансы автокредитования и страховки автомобиля.