05-01-2011 | Рынок автомобилей

GM і Ford не можуть наздогнати Toyota

У минулому році американські General Motors і Ford, швидше за все, не зможуть скоротити розрив за рівнем чистого прибутку з японською Toyota. У GM цей показник знизився на 3% до $ 3,7 млрд, а у Ford збільшився до $ 3,5 млрд. Обидві компанії зазнають труднощів на найбільших авторинках - північноамериканському і європейському. А Toyota тим часом нарощує виробництво і прібиль.На минулого тижня GM і Ford повідомили про свої фінансові результати за минулий рік. Чистий прибуток найбільшого світового автовиробника GM знизилася з $ 3,8 млрд у 2003 р. до $ 3,7 млрд у 2004 р., або на 2,6%. Виручка GM збільшилась на 4% з $ 185500 млн в 2003 р. до $ 193 млрд у 2004 р. Виробництво автомобілів GM зросла з 8,8 млн штук в 2003 р. до 9,1 млн у 2004 р., або на 3, 4%.

   Фінансовий підрозділ GM отримало в минулому році чистий прибуток у розмірі $ 2,9 млрд у порівнянні з $ 2,8 млрд в 2003 р. Чистий прибуток автомобільного підрозділу GM виросла з $ 1,1 млрд у 2003 р. до $ 1,2 млрд у 2004 р. Але європейський підрозділ GM принесло їй збиток у розмірі $ 742 млн. Причому він зріс більш ніж у два з половиною рази в порівнянні з $ 286 млн у 2003 р. На північноамериканському ринку у GM спостерігається стагнація. Її чистий прибуток за рахунок операцій у Північній Америці в минулому році не змінилася і склала, як і в 2003 р., $ 1,2 млрд.

   Чистий прибуток Ford зросла більш ніж у сім разів з $ 495 млн, отриманих у 2003 р., до 3,5 млрд у 2004 р. Виручка збільшилася з $ 163 600 000 000 на 4,4% до $ 170,8 млрд. Компанія продала в минулому році в усьому світі 6,80 млн автомобілів, що менш ніж на 1% перевершує показник 2003 року - 6,74 млн машин.
   Зростання прибутку Ford, як і в GM, був у першу чергу забезпечено успіхами фінансового підрозділу компанії. Воно отримало рекордний прибуток до оподаткування у розмірі $ 5 млрд у порівнянні з $ 3,3 млрд в 2003 р. Автомобільний підрозділ принесло Ford в минулому році прибуток до оподаткування у розмірі $ 850 млн у порівнянні з $ 153 млн у 2003 р. "Треба, щоб внесок автомобільного бізнесу у загальний результат був великим ", - визнав фінансовий директор Ford Дон Леклер.

   Ford не вдалося домогтися поставленої в минулому році мети - вивести на рівень беззбитковості свої європейські операції. Вони принесли збиток до оподаткування у розмірі $ 626 млн. Як і GM, Ford не може похвалитися успіхами і в Північній Америці. У минулому році його прибуток до сплати податків на цьому ринку знизилася в порівнянні з 2003 р. на 18% до $ 1,5 млрд.    Через невтішних показників GM і Ford рейтинг їх облігацій зараз знаходиться у агентства Standard & Poors тільки на один пункт вище спекулятивного. "Наша стурбованість здатністю GM підвищити свою конкурентоспроможність ... істотно зросла", - заявив аналітик агентства Скотт Прінзен після останніх новин від GM. Moody's у тому ж дусі висловилася про папери Ford. "Найбільш важлива задача Ford зараз - успішне проведення реструктуризації в Північній Америці", - констатує агентство. Щоправда, воно поки оцінює папери Ford і GM на три пункти вище спекулятивного рівня.  

 Показники американських автовиробників на тлі їх основного конкурента - японської Toyota виглядають дуже скромно. За показником чистого прибутку вона перевершує двох найбільших американських автовиробників, разом узятих. У 2003/04 фінансовому році, який у Toyota завершився в березні, вона склала $ 10,2 млрд. За шість місяців - з квітня по вересень 2004 р. - чистий прибуток Toyota склала $ 5,7 млрд. За оцінками самої Toyota і аналітиків, за підсумками 2004-2005 фінансового року компанія знову отримає рекордний прибуток.

   Згідно грудневого прогнозу японської компанії, у минулому році її продажі повинні були вирости на 11% і досягти 7540 тисяч автомобілів. А в році, що японська компанія планує збільшити світові продажі автомобілів на 6,5% до 8,03 млн штук. GM і Ford не повідомляють про свої виробничі плани на майбутній рік, а замість цього вказують на зростаючу конкуренцію в Північній Америці і Європі.

За інф. "Ведомостей" (Використано матеріали WSJ.)


Статьи похожей тематики:

  • BMW Group став найуспішнішим у світі виробником автомобілів преміум-класу
  • У України буде нова ставка ПДВ - 17%
  • BMW активізується на ринку США
  • У 2010 році BMW Group розраховує продати на 10% більше
  • Кращий квартал для BMW Group
  • Nissan переглядає прогноз на 2009 фінансовий рік
  • Європейський авторинок. Підсумки 2009 року
  • ЛуАЗ прагне завоювати довіру інвесторів
  • Економічний звіт Skoda Auto за 2003 рік
  • Nissan повідомляє про поліпшення фінансових результатів в 2009 році
  • Nissan збільшує світові продажі
  • «Китайці» виходять на новий етап. Огляд новинок минулих двох виставок
  • Прем&
  • Міжнародний холдинг «Атлант М» оприлюднив плани до 2010 року
  • Відділення Chrysler дозволить концерну DaimlerChrysler вийти з кризи




  • Разделы сайта

    Добро пожаловать на сайт, посвященный автотематике, обзорам и другим темам, связанными с машинам. Мы публикуем автомобильные новости, советы и рекомендации по эксплуатации и ремонту, советы начинающим и опытным водителем, о том, как купить или продать автомобиль, все нюансы автокредитования и страховки автомобиля.