05-01-2011 | Рынок автомобилей

Чому впав ВАЗ

Як вже повідомляла "AUTO-Consulting", ВАЗ в серпні зайняв всього 18% ринку і остаточно поступився лідерством Daewoo і ЗАЗ. Тільки за місяць ВАЗи втратили 5% ринку, що є своєрідним рекордом: Так швидко і низько не падав ще жоден виробник.
 Які ж причини призвели до такого катастрофічного становища?  Причин, власне, дві - це дефіцит автомобілів і нереально високі ціни.
 Насправді автомобілі є, але дилери просять за них величезні гроші, що змушує покупців йти в салони інших марок.
 Причину дефіциту дилери пояснюють проблемами самого Ваза. Справа в тому, що старт проекту GM-АвтоВАЗ перевантажив ВАЗівської кузовне виробництво. У результаті, ВАЗ систематично зриває поставки кузовів на автоскладальні заводи Україна. Ці чинники і створили дефіцит на ринку, в результаті чого «поповзли» ціни. Крім того, постійно виникає напруженість навколо квоти на ввезення ВАЗів.
 Додає напруженості і зростання закупівельних цін на самому ВАЗі.
 Якщо задатися метою, то можна знайти будь-яку ВАЗівську модель, але ціни просто вражають. Наприклад, за ВАЗ-2104 просять вже $ 6000 (!). ВАЗ-2107 є майже в усіх салонах, але по $ 5100, що також не сприяє її збуту.

 Більш менш стабільні ціни на ВАЗ-21093, за яку просять ті ж $ 6000, а от за інжекторних машину вже доведеться віддати $ 6600. Інжекторних машин у продажі багато і різних кольорів.

 Катастрофічне становище склалося з «десятками». Їхні ціни вже давно не відповідають реаліям. Так, за найпростішу ВАЗ-21102 просять $ 6900-7000, а 16-клапанні ВАЗ-21103 коштують $ 7600-7700. ВАЗ-2112 дешевше ніж за $ 7700 знайти дуже важко.

 Як стверджують самі дилери, ВАЗи зараз купують лише фанати марки, тому що ні якість, ні комплектація не відповідають нинішнім цінам. Приміром, за ці ж гроші можна купити Daewoo, Dacia з кондиціонером і електропакетом.

 Сам АвтоВАЗ на ситуацію в Україні ніяк не впливає, а часом навіть не знає, що тут відбувається. Дилери пов'язують всі надії на зусилля місцевих імпортерів щодо стабілізації ринку.
 Краще, що може статися в ВАЗівської секторі, це старт виробництва ВАЗ-21093 і ВАЗ-21099 в Запоріжжі, який намічений на жовтень. Товарні машини дилери очікують не раніше грудня. Ще є примарні надії на Єдиний Простір з Росією і скасування квотування.
 Але старт зборки в Запоріжжі розрядить ситуацію лише з сімейством Samara, а що стосується «класики», то терміни її відновлення - «туманні».

 З приводу «десяток» прогнози ще менш райдужні. Все більше число дилерів перестає працювати з цією позицією, а надій на складання цього сімейства майже немає.

 Нове сімейство ВАЗ-2115, 2114 продається дуже слабо і особливої погоди не зробить.

 Крім того, все більше число споживачів, які бажали придбати ВАЗ, йде в інші автосалони, найчастіше Daewoo, ЗАЗ, ІЖ, ГАЗ.

 Хоч якось закрити ринок «класики» дилери пробують з допомогою ІЖ-2126 і, можливо, універсалом «Фабула», але ажіотажний попит на ВАЗи спровокував зростання цін і на ІЖ. Так, за 2126 зараз просять $ 4800-4900, а ще кілька місяців тому їх ніхто не брав за $ 4100.

 Чи повернеться ВАЗ?

 У серпні ВАЗ зайняв всього 18% ринку і лише за місяць програв 5% ринку. Чому ж ВАЗ «обвалився» у серпні?
 Вся справа в тому, що в цьому місяці на ринок надійшли Daewoo і ЗАЗи в достатній кількості. Майже все літо ВАЗ «тримався» тільки через дефіцит Daewoo. Покупцю нічого не залишалося, як йти і купувати дорогий ВАЗ, який був у наявності. Зараз таке рідко собі дозволяють.

 У дилерських колах ходять надії, що ВАЗ зможе повернути своє місце на ринку достатньо легко, але на думку експертів, це йому вже не вдасться. Вся справа в тому, що з ВАЗу на іномарку пересідають остаточно, а з іномарки на ВАЗ ...

 З метою з'ясувати настрої в групі потенційних споживачів ВАЗів, компанія "AUTO-Consulting" провела опитування серед власників нових ВАЗів і Daewoo в період проходження ТО. Результати для ВАЗу плачевні. З 100% власників ВАЗів лише 15% не пересіли б на Daewoo, а от серед господарів Daewoo тільки 10% ще могли б змінити свій автомобіль на ВАЗ, за умови низької ціни.

 Виходить, що ВАЗ назавжди втратив майже половину своєї потенційної клієнтури, а в стані своїх прихильників 85% можуть легко зманити.

 Нагадаємо, що саме за таким сценарієм ВАЗ дуже швидко втратив ринки Східної Європи і Прибалтики в 90-х роках. Також він тепер втратив і Україна. Це закономірний результат політики «АвтоВАЗу». Ринки потрібно берегти, тим більше другі за величиною після самої Росії. Але в устах ВАЗівської керівництва лунають нові фаворити - це ринок Казахстану, де поки що люблять ВАЗ.

 З цієї причини багато дилерів (а це 150-170 професійних трейдерів з України) спішно шукають нового перспективного партнера. А коли вони його знайдуть, тоді вже ... вибачте.

 Деталі. "AUTO-Consulting"

 Пропонуємо вашій увазі думку маркетологів ВАЗу на прийдешню ситуацію

Днями в заводській газеті "Волзький автобудівники" було опубліковано матеріал, підготовлений начальником управління маркетингу ВАТ АВТОВАЗ Олександром Бредихіним про поточний стан продажів автомобілів ВАЗ та їх перспективи на найближчу осінь . За прогнозами управління маркетингу заводу обсяг продажів автомобілів "Лада" у 2003 році тільки тольяттинской зборки, складе близько 630 тисяч штук. З урахуванням сезонних коливань і розбиття по місяцях максимальний обсяг продажу припадає на квітень-травень, потім традиційно йде літнє зниження попиту, і восени вазовськіє маркетологи очікують підвищення купівельної активності автомобілів "Лада". На думку Олександра Бредіхіна, поточний осінній сезон буде кардинальним чином відрізнятися від торішнього, коли в момент настання осіннього сезону інтерес покупців фактично перемістився від "Лад" у сектор уживаних іномарок. Загальна ситуація з попитом зараз сприятлива для вітчизняних та зарубіжних виробників, і особливо для тих, хто організовує виробництво в Росії. А от для тих, хто ввозить сюди старі іномарки, ситуація змінилася в гіршу сторону.

 У цілому ринок оцінюється в ті ж 1,5 млн. автомобілів що і в минулому році, але грошей росіянами на авторинку буде витрачено більше. Але частки ринку змістяться з сектора старих машин у сектор нових. Прогноз зростання продажів цього року стория зараз усіма аналітиками на значному збільшенні поточних доходів населення. Первісна оцінка річного зростання доходів росіян була на рівні 7%, фактично ж вони виросли в більшою мірою.

   Поточна ситуація на ВАЗі така. З початку року на внутрішньому ринку АВТОВАЗ реалізував близько 400 тисяч автомобілів серійної збірки (без урахування продукції "РосЛада" і "Іжмаш" і з урахуванням нерозпроданих запасів, перейшли з 2002 року). Поточні запаси на майданчиках офіційних дилерів заводу оцінюються на рівні 30-35 тисяч автомобілів. На думку вазовских маркетологів для літнього періоду часу, цей показник знаходиться на дуже низькому рівні. Нормальними на ВАЗі вважаються запаси в обсязі до 40 тисяч автомобілів. Це означає, що в дилерській мережі є в наявності всі моделі, різні варіанти виконання, комплектації, колірної гами. Якщо запас нижче 30 тисяч штук, то значить по ряду моделей є дефіцит. Приміром, сьогодні такий дефіцит, крім знятих з виробництва "четвірки" і "вісімки" є на автомобілі "одинадцятої" моделі.

   Із цікавих моментів аналітичної доповіді Олександра Бредіхіна можна виділити ще такі моменти. За даними управління маркетингу автоваза, в ряді областей Росії більше 50% всіх продажів автомобілів "Лада" здійснюється в кредит. Правда такий теза викликала деяке здивування у аналітиків LADAONLINE. За нашими даними, у кредит на роздрібному ринку зараз продається не більше 15-20% продукції Волзького автозаводу. Є регіони, де частка "кредитних продажів" трохи вище і трохи нижче, але ніяк не 50%.  О. Бредіхін також констатує факт переміщення попиту у сегмент дорожчих "Лад". Сьогодні споживачеві потрібно не просто транспортний засіб, щоб переміститися з пункту "А" у пункт "Б", а автомобіль, що відповідає найсучаснішим вимогам, констатує головний вазовський маркетолог. У ньому мають бути склопідйомники, центральний замок, відповідна обробка салону. Поступово стають затребуваними такі елементи як подушки безпеки, підсилювачі керма, АБС і інші ... Наприклад, "десятки" в комплектації "люкс" продаються в більшості регіонів краще, ніж в комплектації "норма" або "стандарт". Те ж саме стосується автомобілів сімейства "Самара-2". Різниця в ціні, мабуть вже не відлякує покупців, і вони готові платити додатково за електропакет, оксамитову оббивку салону, тоновані стекла, литі диски, протитуманні фари і т.д. Можна відзначити збільшену затребуваність на автомобілі з підсилювачем керма. Споживачі починають цікавитися тим, коли на заводі почнуть серійно випускатися автомобілі з АБС, автоматичними коробками. А затребуваність на ринку більш дорогих вазовских моделей сімейств "десятки", "Самари" і менший інтерес до "класики" говорять про те, що споживач згоден доплачувати близько 40 тисяч рублів, але переорієнтуватися з останніх на більш сучасні автомобілі.

   Мине не так багато часу і попит на класичні моделі буде повністю удолетворять продукція одного "Іжмаш", говорить Олександр Бредіхін. На АВТОВАЗі же випуск класики буде замінений на виробництво більш сучасних і перспективних моделей.

 До цього важко щось додати.


Статьи похожей тематики:

  • Renault відмовляється фінансувати АвтоВАЗ, але допоможе технологіями
  • Україну набридли &
  • Російські дилери готуються освоювати ринок секонд-хенду
  • Види автомошеннічества. Не потрап
  • «Китайці» виходять на новий етап. Огляд новинок минулих двох виставок
  • Що означають ВАЗівські бренди: "Жигулі", "Самара", &quo ...
  • Як треба їздити взимку. Поради фахівця
  • АвтоВАЗ знову почне випуск ВАЗ-2108
  • У України буде нова ставка ПДВ - 17%
  • ЛАЗ "вдарив" автопробігом по російському бездоріжжю
  • Chevrolet Niva: Це Chevrolet або все-таки «Нива»?
  • Підсумки та перспективи українського ринку запчастин
  • У Росії спад автовиробництва. Але не у всіх
  • Час дешевих авто проходить, так вважають керівники самих автозаводів.
  • Огляд новинок мототехніки в Мілані та Парижі




  • Разделы сайта

    Добро пожаловать на сайт, посвященный автотематике, обзорам и другим темам, связанными с машинам. Мы публикуем автомобильные новости, советы и рекомендации по эксплуатации и ремонту, советы начинающим и опытным водителем, о том, как купить или продать автомобиль, все нюансы автокредитования и страховки автомобиля.