05-01-2011 | Рынок автомобилей

Думки представників російського автобізнесу з приводу нової концепції розвитку автопрому

На думку уряду, захисні заходи наведуть іноземних виробників на думку про будівництво заводів в Росії.  
 Перед засіданням уряду лобісти закидали прем'єра М. Касьянова листами з вимогою ввести захисні заходи задля покращення інвестиційного клімату в галузі. Спільне звернення до Касьянову підписали чотири російські компанії - "Северсталь", "Руспромавто", "АвтоВАЗ" і КамАЗПісьмо аналогічного змісту прем'єру направили іноземні автовиробники - але тільки ті, у яких вже є або створюється російське виробництво. Від імені GM цей лист підписав віце-президент по СНД Девід Херман, від імені Ford - президент з Росії Хенрік Менза, від імені Renault - гендиректор "Автофрамоса" Гі Бара і від Fiat - гендиректор "Нижегородов Моторс" Франко Грімм.  А на засіданні уряду виступали О. Дерипаска і А. Мордашов. Останній відверто говорив, що майбутнє російських автозаводів - в збірці іноземного модельного ряду. Олігархи свого домоглися. Уряд вирішив схвалити введення заборонних мит на іномарки старше 7 років.  
 
 Більш детальне рішення ухвалене за іномарок у віці до 7 років. На найближчі три роки збережеться імпортне мито 25% плюс "евросоставляющая". За цей період, як вважає глава Мінпромнауки І. Клебанов, іноземці зуміють прийняти інвестиційні рішення і побудувати свої заводи. Тоді вже їм, а не тільки російським виробникам знадобляться додаткові захисні заходи, і уряд підніме імпортне мито до 35% на наступні 5 років.  
 Вступаючи на цей шлях, Росія ризикує ускладнити собі й без того непрості переговори про входження до СОТ. Адже російська делегація досі відстоювала на переговорах 25%-ную імпортне мито на 7-річний перехідний період. "Автопром і так завжди був проблемною сферою переговорів. Тому посилення позиції до ставки 35% швидше за все вимагатиме від нас серйозних жертв в інших галузях", - заявив "Ведомостям" голова торговельного підрозділу представництва Росії при міжнародних організаціях у Женеві Ю. Афанасьєв.  Чи допоможе загроза протекціоністських заходів залучити іноземні інвестиції, поки що теж не ясно. Наприклад, Nissan не збирається організовувати в Росії власних виробництв, що би уряд не робило з ввізними митами. "Російський ринок дуже маленький, в минулому році нових іномарок було продано всього 100000 шт., - Говорить глава російського представництва компанії Ю. Самойленко. - Тому нерозумно очікувати, що сюди прийдуть 30 автогігантів і будуть ставити заводи на 3000 машин на рік кожен. Nissan таких планів не має, зате будує зараз в США завод за $ 1 млрд. У Росії просто сильно впаде імпорт, тому що 35% - це жахлива ставка ".  Розуміючи, що в першу чергу допомагають все-таки господарям російських заводів, чиновники відкинули вимогу автолоббістов встановити для іноземних компаній обов'язковий 80%-вий рівень локалізації (місцевого виробництва комплектуючих), як у Китаї. Аналітик Ernst & Young В. Бойцов думає, що схвалених урядом захисних заходів, "в принципі, має вистачити для забезпечення 50%-ної локалізації виробництва за 5 років".  
 
 А ще від російських автозаводів зажадали поліпшення якості продукції. Як розповів "Відомостям" голова автомобільного підрозділу "Северстали" В. Швецов, вже в 2002 р. почне діяти заборона на використання бензину Аи-76, а з 2004 р. заводам заборонять випускати машини з двигунами, що не відповідають стандарту "Євро-2" . Стандарт "Євро-3" стане обов'язковим з 2007 р., "Євро-4" - з 2011 р. Все це вимагає серйозної модернізації багатьох виробництв. Наприклад, класичний модельний ряд ВАЗа до цих пір оснащується карбюраторними двигунами "Євро-0". Невелика кількість таких двигунів робить і Заволзький моторний завод для ГАЗу і УАЗу. Якщо уряд не внесе поправок в концепцію розвитку автопрому, випуск таких агрегатів доведеться згортати.  
 Як пояснив заступник глави апарату уряду А. Волін, "невеликі технічні доопрацювання" ще можуть бути внесені в концепцію до 1 травня, коли уряд збирається схвалити її остаточно.  
 В іншій статті "Ведомости" відзначають, що російські автовиробники, по суті, вони позбулися конкурентів на 8 років і можуть спокійно витягувати свою "авторенту", порівнянну тепер тільки з рентою природного. Але найголовніше, нові автовиробники зуміли завоювати це право на ренту без серйозних зустрічних обіцянок зі свого боку. За таких мита в Росії можна виробляти просто будь-які автомобілі. А раз можна - значить, будуть.  До нескінченності дивує наївність уряду. Той же І. Клебанов каже, що до 2010 р. російські автомобілі повинні вийти на екологічний стандарт Euro-4. Це означає, що автовиробники свій стратегічний вибір зробили. Вони не хочуть сидіти в ціновій ніші $ 4000-6000, вони хочуть продавати свої машини за $ 10000-12000. А то й дорожче. Уряд, кажучи про Euro-4 і вводячи заборонні мита, цю автостратегію фактично схвалює. Саме в цьому місці шляхом російських автопокупців кардинально розходяться з шляхами виробників. Адже навіть у 2010 р. не зможуть собі дозволити купити "Жигулі" за $ 12000.  
 "ВН" пише, що 21 березня уряд схвалив основні положення концепції розвитку російського автопрому до 2010 року. Проте головної мети галузеві лобісти ще не домоглися. Один з керівників апарату уряду, що побажав залишитися неназваним, повідомив "ВН", що власне питання про введення підвищеного мита на іномарки старше 7 років буде розглядатися не раніше кінця весни - початку літа.  
 Особливу позицію, в принципі підтриману більшістю членів кабінету, висловив глава Мінекономрозвитку Г. Греф: боротися потрібно не тільки зі старими іноземними машинами, але і з вітчизняними теж - за допомогою обов'язкового страхування. Крім того, в обмін на захист від імпортного мотлоху перед російським автопромом поставили дуже жорсткі умови щодо якості.  У цілому ж, як заявляли вчора чиновники, реалізація заходів, закладених у концепції, повинна призвести не просто до збільшення обсягів виробництва російського автопрому до 2010 року практично в два рази, але і до досягнення нею через 8 років рівня зарубіжних виробників. Щоправда, поки що навіть самі захоплені шанувальники продукції російського автопрому, схоже, сумніваються в реалістичності задуманого.  
 Як розповів "Газеті" високопоставлене джерело в апараті уряду, концепція схвалена "тільки лише в цілому". До 1 травня її необхідно суттєво доопрацювати. "Ні одна конкретна цифра за розмірами митних ставок не була прийнята, а що стосується машин старше 7 років, то це питання буде навесні обговорюватися в уряді окремо", - підкреслило джерело.  Саме недоробка концепції змусила зацікавлених осіб - представників автопрому - гранично сухо коментувати підсумки вчорашнього засідання уряду. В "Руспромавто" (дочірня компанія "Сибірського алюмінію", що контролює кілька автомобільних заводів, в тому числі ГАЗ) задоволені схваленням концепції розвитку автомобільної галузі. Іншої реакції чекати було дивно - саме "Руспромавто" виступала головним лобістом прийнятих поправок щодо введення митних зборів на старі іномарки. "Концепція ще сира, недопрацьована, але вона дає нам можливість конструктивного діалогу з урядом, і це вже дуже позитивний момент", - відзначили в "Руспромавто". Російські виробники, як запевнили представники холдингу, нічого не мають проти співпраці із західними виробниками в Росії, головне, щоб умови були однакові.  
 
 Крім того, автовиробники скаржаться на недосконалість кредитної системи в Росії. "На Заході кредити беруть під 6%, а нам доводиться в кращому разі розраховувати на 20%, що сильно уповільнює розвиток", - нарікають вони.  
 Їх також не влаштовує система оподаткування. Тому деякі виробники, наприклад представники АвтоВАЗу, заявили "Газеті", що мають намір домогтися від уряду дозволу на створення в регіонах Росії вільних економічних зон (ВЕЗ).  
 "РГ" звертає увагу, що до 2010 року російські автомобілебудівники розраховують задовольнити за рахунок своєї продукції 75% попиту на легкові машини усередині країни. Іншими словами, наші автомобілі покриють 3/4 потреб, а решту 1/4 - іномарки. Принаймні, саме такий намір значиться в концепції розвитку автомобільної промисловості Росії на 10 років, яка затверджена на вчорашньому засіданні Уряду.  
 Концепцію доповідав кабінету міністрів глава Мінпромнауки І. Клебанов. Фахівці цього відомства, які і працювали над документом, припускають, що вже до 2005 р. парк легкових автомобілів зросте до 23-25 млн, а до 2010 р. - до 30-33 млн. При цьому число іномарок складе 4,2 млн і 6 млн відповідно. Сьогодні автомобільний легковий парк Росії налічує приблизно 20 млн штук. Що стосується автобусів, то їх у 2010 р. планують виробляти 64-68 тисяч штук на рік. А вантажних машин - до 330 тисяч. Рівень забезпеченості населення Росії автомобілями, як підрахували в міністерстві, виросте з нинішніх 140 штук на 1000 чоловік, до 240.  
 
 За інформацією російської преси


Статьи похожей тематики:

  • Renault відмовляється фінансувати АвтоВАЗ, але допоможе технологіями
  • В Україні можуть ввести відповідальність за відсутність страховки ГО
  • На що впливає новий автомобільний Закон. Коли він набуде чинності (доповнен ...
  • СП IVECO і ГАЗу для багатьох стало несподіванкою
  • Чи є майбутнє у російських виробників автокомпонентів?
  • З 2002 року автозаводам заборонять випускати авто, які використовують бензи ...
  • У Росії буде ринок - 2,5 млн. автомобілів
  • У національного виробника тепер є потужний захист від антидемпінгового імпо ...
  • ВААІД подала у ВР проект Закону
  • Верховна Рада ратифікувала угоду про створення зони вільної торгівлі між чл ...
  • Як брали автомобільний закон № 3677 у Верховній Раді 5.02.04
  • Як брали автомобільний закон № 3677 у Верховній Раді 5.02.04. Стенограма
  • Український ринок обрусів
  • якому будуть мита: 12% або 20%
  • Якими ж будуть мита на автомобілі?


  • Разделы сайта

    Добро пожаловать на сайт, посвященный автотематике, обзорам и другим темам, связанными с машинам. Мы публикуем автомобильные новости, советы и рекомендации по эксплуатации и ремонту, советы начинающим и опытным водителем, о том, как купить или продать автомобиль, все нюансы автокредитования и страховки автомобиля.