05-01-2011 | Рынок автомобилей

Україну набридли &

Коментарі російської преси щодо спеціального розслідування щодо імпорту російських автомобілів. Публікується без редактури.    За дев'ять місяців 2001 р. частка "АвтоВАЗу" у загальному обсязі продажів нових автомобілів на Україні склала 57%. В основному в Україні поставлялися "четвірки", "сімки" і "дев'ятки", вироблені на власному складальному виробництві ВАЗу на Україну. Друге місце за обсягами продажів займає місцевий "АвтоЗАЗ" (більше 9%), за ним слідують Skoda (6%) і ГАЗ (менше 1% автомобілів).  
 У п'ятницю, 11 січня, Міжвідомча комісія з міжнародної торгівлі Україна оголосила про початок спеціального розслідування щодо імпорту нових російських автомобілів з об'ємом двигуна 1-1,5 л, до яких відносяться російські автомобілі "Жигулі" і "Ока". У Мінекономіки Україна "Ведомостям" заявили, що воно триватиме не менше 2-3 місяців і що протягом місяця російська сторона може представити свої аргументи проти введення загороджувальних мит.  
 Ініціатором розслідування стала асоціація "Укравтопром", яка об'єднує українських автовиробників. У своїй заяві "Укравтопром" вказав, що в 2000 р. імпорт нових легкових автомобілів з Росії зріс у порівнянні з 1998 р. на 52%. У результаті, за даними асоціації, місцеві автозаводи зазнали істотних збитків - тільки в 2000 р. вони виросли на 39%.  
 У 2001 р. ситуація була і того гірше, оскільки попит на нові машини на Україну впав. У підсумку, за даними Мінпромполітики України, в 2001 р. ця країна скоротила випуск автомобілів на 12,7% до 25673 штук. Продажі автомобілів з далекого зарубіжжя впали на 8%, зібраних в країнах СНД - на 29%. ВАЗ за дев'ять місяців 2001 р. продав близько 19500 автомобілів, або на 15% менше, ніж за аналогічний період 2000 р.  
 На Україну прямо говорять про те, що почате розслідування зачіпає інтереси лише одного постачальника - російського "АвтоВАЗу". "У принципі, розпочате розслідування стосується тільки автомобілів марки ВАЗ, які є основними конкурентами машин, що випускаються українським" АвтоЗАЗ-Daewoo ", - зізнався" Відомостям "голова асоціації В. Лещев і додав, що" інші заводи, такі як Луцький, Львівський, Кременчуцький, підтримали прийняте рішення ". Заступник директора з маркетингу" АвтоЗАЗ-Daewoo "С. Селін підтвердив" Відомостям ", що україно-корейське СП виступило одним з ініціаторів розслідування. За його словами, зараз іномарки, в тому числі російського виробництва , займають практично весь український ринок. "Ми ж будемо домагатися, щоб їх частка не перевищувала 12%, тільки така ситуація буде відповідати національним інтересам України", - говорить Селін.  На заводі "КамАЗ-ЗМА", що випускає "Оку", "Ведомостям" заявили, що почате розслідування їх не турбує, тому що їхні машини на Україні не експортуються.  
 "АвтоВАЗ", якого найбільшою мірою торкнуться українські санкції, новина про початок розслідування застала зненацька. "На заводі про початок розслідування не чули, - говорить Н. Раско, начальник управління регіональних поставок" АвтоВАЗу "по Москві, але додає: - На Україні йде незначний для заводу обсяг експорту машин". При цьому, зазначив Раско, істотний обсяг вазовских машин збирається на заводах в Луцьку та Херсоні, які санкції не торкнуться.  
 Для довідки: у 2001 році в Україні продано близько 40 тис. ВАЗів, що склало 44% ВАЗівської експорту. (Прим. ред.)  
 Правда, за даними аналітика UFG Ю. Жданової, на місцеву збірку припадає менше 30% з 36000 машин, проданих "АвтоВАЗом" на Україну в 2001 р. "Хоча поставки в цю країну становлять лише 3% від усього експорту" АвтоВАЗу ", перекриття експортних каналів було б великим ударом для заводу, - вважає вона. - Адже Україна - це стратегічно важливий ринок, що володіє близькою до російської структурою споживання ".  
 "ВН" пише, що про своє рішення комісія повідомила через публікацію в урядовій газеті "Урядовий кур'єр" (аналог "Російської газети"). Як повідомляє Інтерфакс, у документі говориться, що рішення про проведення спецрозслідування було прийнято на підставі заяви асоціації українських автомобілістів "Укравтопром".  Під розслідування потрапляють малолітражка "Ока" (складання якої здійснюють КамАЗ і "дочка" АвтоВАЗу - Серпуховський автозавод), а також майже весь модельний ряд тольяттінського підприємства - від "класики" до передньопривідних автомобілів.  
 Основний удар, по всій видимості, спрямований саме на АвтоВАЗ. За даними заступника голови наглядової ради Луцького автозаводу (збирає вазовськіє моделі), в минулому році АвтоВАЗ продав на Україну близько 33 тис. нових автомобілів. Це становить 4,3% від вазовского виробництва і більше половини від загального обсягу продажів на Україну нових машин.  
 Прес-аташе АвтоВАЗу В. Арциков заявив "ВН", що підприємство не буде коментувати дії української влади до закінчення спецрозслідування.  
 В даний час уряд України проводить конкурс з продажу 81,6% акцій "АвтоЗАЗ". Його справи в останні роки йдуть не найкращим чином. Створене ним спільно з корейською Daewoo (що знаходиться зараз в процесі банкрутства) СП "АвтоЗАЗ-Daewoo" при потужностях 150 тис. автомобілів щорічно зібрало в 2001 році лише 14,8 тис. машин. Намічені на серпень минулого року торги не відбулися через відсутність заявок. У ході нинішнього конкурсу після 30%-ного зниження стартової ціни до 54 млн гривень (10,2 млн дол) претендент з'явився. Їм став найбільший дилер АвтоЗАЗу і один з великих імпортерів автомобілів АвтоВАЗу - компанія "Укравто". Ймовірно, проведення розслідування повинне показати, що український уряд має намір підтримати найбільше підприємство автопрому.  
 Правда, аналітик ІГ "Атон" А. Агібалов вважає, що навіть якщо постачання російських автомобілів і будуть значно скорочені, це мало допоможе АвтоЗАЗу. "Україна пішла шляхом Росії, - говорить він. - Тільки російський уряд обмежує імпорт старих іномарок, а українське - нових російських". Більше 80% продажів автомобілів на Україну припадає на старі іномарки. Тому до тих пір, поки місцева влада не створять бар'єри для ввезення останніх, будь-які обмеження доступу на ринок російських автомобілів автоматично призведуть до зростання продажів старих іномарок, говорить А. Агібалов.  
 "Известия" зазначають, що, за різними оцінками, сьогоднішня ємність українського ринку легкових автомобілів оцінюється на рівні 350 тис. автомобілів, а завантаженість потужностей українських автомобільних заводів залишає бажати кращого. Судячи з усього, українська влада сподіваються використовувати розгляд відносно російських автомобілів як додатковий аргумент у спорі про квоти на поставки в Росію "самостійних" труб. До цих пір України пов'язувала "трубний суперечка" лише з газовими відносинами між країнами.  
 "'" Вважає, що підсумком ініційованого розслідування може стати те, що що в самий найближчий час експорт на Україні російських "Жигулів" і "Оки" може бути обмежений, зате головний місцевий автовиробник, АвтоЗАЗ, буде виведений зі збитків.  
 Сьогодні на Україну автомобілі з об'ємом двигуна 1-1,5 тис. куб. см збирають СП АвтоЗАЗ-Daewoo ("Таврія-Нова", "Нубіра", "Леганза", "Нексія") - 14810 машин в 2001 році, Луцький автозавод (ВАЗ-2107, ВАЗ-21043, ВАЗ-21093, ВАЗ-21099 ) - про кількість зібраних у 2001 році автомашин даних немає; компанія "Авто-РУС" (Херсон, ВАЗ-2106) - про кількість зібраних автомашин даних немає. У 2001 році АТ АвтоВАЗ поставило на Україні 7,3 тис. машинокомплектів всіх моделей, в 2002 році передбачається поставити 9 тис.  
 У першу чергу від можливого введення обмежень постраждають з російської сторони АвтоВАЗ, КамАЗ і "Іжмаш". Втім, представник міністерства зовнішньоекономічних зв'язків і торгівлі України заявило "'", що учасники асоціації "Укравтопром" ініціювали спеціальне розслідування "не тому, що АТ АвтоВАЗ контролює від 53 до 59% обсягів продажів нових легкових автомобілів на Україну - ємність цього ринку оцінюється в 350 тис. штук щорічно, і місця на ньому мало б вистачити на всіх ".  
 З української сторони під загрозою імпортери. Втім, концерн "Укравто", який, судячи з усього, і ініціював розслідування, поставивши під загрозу власний бізнес, має постраждати від обмежень найменше.  Справа в тому, що найближчим часом на інвестиційному конкурсі буде проданий держпакет АТ АвтоЗАЗ, єдиного великого виробника автомобілів на Україні. Поки на покупку претендує тільки "Укравто". За контрольний пакет АвтоЗАЗу (якому належить 50% акцій в СП АвтоЗАЗ-Daewoo) "Укравто" повинен буде заплатити 23 млн гривень ($ 4,3 млн) і вкласти значні кошти в переозброєння підприємства. Швидше за все, ініціатива "Укравтопрому" спрямована на збільшення потенційного збуту своєї продукції на Україну і більш швидкої окупності проекту.  
 Невідомо, правда, як відреагують на ініціативу конкуренти "Укравто" в країні - "Авто-РУС" і концерн "Укрпромінвест", що володіє Луцьким автозаводом: для них втрата частини імпортного бізнесу може бути суттєвішими, ніж можливий зростання продажів "ВАЗів" на Україна. Однак реакція російської сторони на новий виток "торговельної війни" обіцяє бути різкою. Як заявили "'" в Мінекономрозвитку, "наші експерти вивчають ситуацію, пов'язану з українським Автоекспорт до Росії" (мова може йти про експорт вантажівок Кременчуцького автозаводу і автобусів Львівського автобусного заводу. - "'").  
 Правда, підкреслили в міністерстві, почати своє розслідування Росія може тільки за зверненням російських автовиробників.  
 "ФР" визнає, що автомобілі з Росії розходяться на Україну, що називається, на ура. У минулому році з кожних чотирьох проданих нових легковиків три були російського виробництва. Переважна більшість з них - ВАЗи різних моделей, частка "Волги" в продажах нових автомобілів на Україні ледве досягає 1%. У 2001 році на Україні було продано близько 25 тис. вазовских малолітражок, з яких 7 тис. були зібрані на виробництвах у Луцьку та Херсоні.  
 У році, "АвтоВАЗ" планує відправити на експорт 110 тис. автомашин в порівнянні з 85 тис. у минулому, причому частка поставок у країни СНД має зрости до 36 тис. Тільки на Україні буде продано 9 тис. машинокомплектів. Що ж стосується зібраних автомобілів, то обсяг їхніх поставок планується на рівні 23-25 тис. Саме вони і можуть стати жертвами обмежень.  
 У представництві "АвтоВАЗу" впевнені: їм вдасться довести, що постачання волзьких автомобілів не завдають ніякої шкоди українському автопрому.  
 "Россiя" пише, що, поки Україна воює з нашим ВАЗом, біда насувається на тамтешній авторинок відразу з двох сторін: з Європи і з Азії.  Минулий рік склався вдало далеко не для всіх зарубіжних компаній, що випускають легкові автомобілі. І поточний рік навряд чи виправить цю ситуацію. Як очікується, кожна десята продається в Західній Європі легковик не зможе знайти в країнах ЄС і сусідніх з Євросоюзом державах покупця. Зате постарається знайти його, наприклад, на тій же Україні. Благо до того часу вона зможе очистити свої ринки від ВАЗа.  Напевно, до Малоросії почнуть придивлятися втратили в тому році масу покупців Volkswagen, Toyota, Honda. Лютуватимуть корейці, чия частка на євроринку скоротилася мало не в десять разів.  
 Такі основні публікації російських ЗМІ на тему почався спеціального розслідування.


Статьи похожей тематики:

  • Український ринок обрусів
  • Російська сторона вважає спецрозслідування щодо імпорту в Україні ВАЗів дис ...
  • Українські імпортери і «збирачі» ВАЗів різко негативно висловилися проти сп ...
  • Верховна Рада ратифікувала угоду про створення зони вільної торгівлі між чл ...
  • Позиції сторін по спецрозслідування.
  • У Москві бум кредитних продажів
  • Як російські автозаводи освоюють нові моделі.
  • У національного виробника тепер є потужний захист від антидемпінгового імпо ...
  • Економічний звіт Skoda Auto за 2003 рік
  • Чому впав ВАЗ
  • Російські дилери готуються освоювати ринок секонд-хенду
  • Що означають ВАЗівські бренди: "Жигулі", "Самара", &quo ...
  • Держмитслужба інформувала про дату початку дії спецсанкцій по ВАЗам
  • Що чекає ринок ВАЗів після 8 грудня
  • Європейський авторинок. Підсумки 2009 року




  • Разделы сайта

    Добро пожаловать на сайт, посвященный автотематике, обзорам и другим темам, связанными с машинам. Мы публикуем автомобильные новости, советы и рекомендации по эксплуатации и ремонту, советы начинающим и опытным водителем, о том, как купить или продать автомобиль, все нюансы автокредитования и страховки автомобиля.